home reviste membri intra in retea
                        
metode
arta plastica
terapia prin muzica
dans si miscare
dramaterapie
terapia prin joc
activitati conexe
metode de lucru
practicieni
opinia specialistilor
terapeuti / lucratori prin arte
diverse
discutii
povestiri
stiri din tara
link-uri utile
termeni de utilizare
evenimente
conferinte nationale
seminarii regionale
proiecte
schimb de experienta
Lideri Regionali
Centre Modele de Vizitat


Pentru vechea versiune a site-ului Impreuna click aici!

Ce inseamna pentru mine si pentru clientii mei terapia prin muzica?

Monica Szabo - Psiholog
Scoala Speciala nr. 1, Oradea

- 2007-Jan-25 -
terapia prin muzica

Imi place sa utilizez terapia prin muzica cu copiii care au un comportament evitant. Mi s-a intamplat sa stau in fata oglinzii si sa bat la toba mica. Eram cu spatele la copilul care ma evita si cantam observandu-l in oglinda. Paream “indiferenta” prin pozitia pe care o aveam, propunandu-i cooperarea doar prin muzica si prin acel instrument, acel “nou interesant” pe care inca nu-l incercase.

*Anul trecut, Music as Therapy a lansat un concurs, prin care i-a invitat pe partenerii de lucru romani, care deruleaza programe de terapie prin muzica in diferite centre din tara, sa raspunda la intrebarea: “Ce inseamna o sesiune de muzica pentru mine si pentru clientii mei?” Scrisorile primite, de foarte buna calitate, au fost studiate de catre membrii “Music as Therapy”, din grupul consultativ al Terapeutilor prin Muzica. Decizia grea a fost luata, si in final au fost inmanate trei premii constand in instrumente muzicale: Seitamet Seian de la Centrul de Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrica Techerghiol si Zina Costin de la Centrul de zi “Pentru Voi” au primit premiul trei, respectiv doi, iar premiul intai a fost castigat de catre Monica Szabo de la Scoala Speciala nr.1, Oradea.
Alexia Quin
Director “Music as Therapy”

“Music as Therapy” a sponsorizat participarea a 20 de persoane la conferinta “Impreuna prin Arta, pentru Persoane cu Dizabilitati”, Noiembrie 2004.

Producerea unei melodii, cantatul este o comunicare a propriilor vibratii interioare, respectiv a modului in care evenimentele din jurul nostru, amintirile, starile afective reverbereaza la nivelul organismului. Modul in care un copil bate spontan la toba, furnizeaza informatii cu privire la relatia dintre instantele Eului- vorbind din perspectiva tranzactionala: cata libertate are “copilul spontan”, cat de mult intervine “parintele critic” etc. Putem observa prin cateva minute de cantat spontan la un instrument de percutie temperamentul, spontaneitatea, ritmul, forta psihica, ostilitatea reprimata sau manifestata, gradul de autocontrol, gradul de conformism, capacitatea de coordonare a miscarilor, anxietatea. Toate aceste particularitati ma indruma in munca mea de apropiere empatica fata de copil. Raspunsul meu va contine caracteristicile reverberatiilor clientului, dar si rezonanta pe care acestea le-au produs in mine. Ii comunic astfel ca l-am inteles, ca sunt atenta la el, la modul lui de a fi, ca accept acest mod de a fi. Ii ofer cale libera intr-un spatiu de siguranta spre a comunica noile rezonante nascute in interiorul sau.

Avantajul terapiei prin muzica este acela, ca ofera posibilitatea comunicarii concomitente atat cu constientul cat si cu inconstientul. Utilizarea metaforelor muzicale permit trairea, trecerea prin exprimarea pe viu a starilor sufletesti. Metaforele muzicale pot constitui un prim pas spre constientizarea starilor de tensiune emotionala, respectiv a asociatiilor dintre acestea.

Imi place sa utilizez terapia prin muzica cu copiii care au un comportament evitant. Mi s-a intamplat sa stau in fata oglinzii si sa bat la toba mica. Eram cu spatele la copilul care ma evita si cantam observandu-l in oglinda. Paream “indiferenta” prin pozitia pe care o aveam, propunandu-i cooperarea doar prin muzica si prin acel instrument, acel “nou interesant” pe care inca nu-l incercase.

Primele doua sedinte au decurs astfel. La a treia sedinta copilul s-a apropiat, la inceput de toba, apoi de parul meu. La inceput batea cate una pe furis, dupa care isi tragea manuta. Incet, aceasta interactiune a noastra a devenit primul joc pe care l-am avut, iar in prezent il folosim ca parte introductiva a sedintelor.

Acesti copii prefera rutina. De aceea, folosind ca ancora muzicala o melodie, ei vor putea anticipa scenariile care vor urma si vor fi mai putin anxiosi la schimbarea jocului, a pozitiilor in spatiu, la schimbarea instrumentelor.

Un salt important in terapie este acela in care un copil pe care l-am avut individual la sedinte ajunge sa lucreze cu un alt copil. Chiar daca la inceput nu va sti cum sa relationeze cu acesta, prin diferite jocuri muzicale reuseste sa invete reguli de comunicare, sa se simta bine alaturi de ceilalti.

Pentru scoala, pentru mine, pentru copiii care vin la noi la scoala, terapia prin muzica devine o noua speranta, o noua modalitate de apropiere de copii, dar ar putea fi si o sursa de relaxare intre colegi.

Contact Scoala Speciala Oradea: Tel./fax: +4 0259 437 891

(Ianuarie 2005)

comenteaza acest subiect

nume:
e-mail:

text articol:


denysa
e bun imi place!!!!!!!


eugen1
bun


Revista Impreuna
download ultimul numar

user:

parola:




ultimul comentariu:

Barbu Dana
Buna ziua, sunt kinetoterapeut la CSEI brasov si as dori sa stiu cum pot intra in posesia acestei carti. Va multumesc anticipat. Cu stima Dana Barbu
Copilul si motricitatea - Gabriela Petrut Barbu

webmaster