home reviste membri intra in retea
                        
metode
arta plastica
terapia prin muzica
dans si miscare
dramaterapie
terapia prin joc
activitati conexe
metode de lucru
practicieni
opinia specialistilor
terapeuti / lucratori prin arte
diverse
discutii
povestiri
stiri din tara
link-uri utile
termeni de utilizare
evenimente
conferinte nationale
seminarii regionale
proiecte
schimb de experienta
Lideri Regionali
Centre Modele de Vizitat


Pentru vechea versiune a site-ului Impreuna click aici!

Proiectul Avatar@School

Asociatia Project Wolf
- 2009-Jan-13 -
stiri din tara

In cursul anului 2008 au avut loc o serie de jocuri de rol in care s-au implicat 24 de elevi ai Liceului Teoretic Nicolae Titulescu Brasov, ai Colegiului National Dr. Ioan Mesota Brasov si ai Liceului Teoretic George Moroianu Sacele.

Aceste activitati au dus la crearea si dezvoltarea abilitatilor de mediere si de rezolvare de conflicte. Beneficiile sunt cu atat mai importante, cu cat trebuie mentionat faptul ca in acest moment Romania, in ceea ce priveste medierea, se afla mult in urma altor tari europene, in care exista deja centre de mediere atat in scoli, cat si in afara acestora.

Proiectul Avatar@school a atins un subiect sensibil si prea putin explorat in scolile noastre, iar abordarea este inovativa. Reactia elevilor a aratat ca jocurile de rol virtual au fost amuzante si un mod bun de a lucra asupra unor problemelor dificile privind violenta si intimidarea in scoli

In luna ianuarie Asociatia Project Wolf incheie cu succes un proiect international co-finantat de Comisia Europeana prin Programul Socrates-Minerva, proiect care a avut ca scop explorarea unui nou mod de rezolvare de conflicte bazat pe jocuri de rol virtual si pe o abordare prin cooperare si joc. Proiectul Avatar@School a constat in stabilirea de jocuri de rol virtuale in care elevii, profesorii si alte persoane au incercat strategii pentru rezolvarea conflictelor prin intermediul medierii de la egal la egal in scoala.

Echipele din Romania, Italia, Spania, Germania si Marea Britanie au dezvoltat un mediu virtual tridimensional pe internet (OpenSim) in care elevii scolilor din Europa sa poata sa isi formeze si exerseze abilitatile de mediere si rezolvare de conflicte, astfel incat sa faca fata violentei, intimidarii si victimizarii. Folosind instrumentele dezvoltate prin acest proiect, este posibil ca elevii sa interactioneze si sa schimbe idei prin intermediul jocurilor de rol virtuale cu alti elevi din Romania sau din alte parti ale Europei.

In mediul virtual elevii gasesc scenarii si personaje (avataruri) date, ale caror reactii, sentimente si nevoi sunt similare cu cele pe care ei le pot avea ca tineri. Participantii intalnesc tineri ca ei, egali care ii incurajeaza sa vorbeasca si ii ajuta sa gaseasca o solutie la unele dintre conflictele lor, prin medierea de la egal la egal. Aceste exercitii ii ajuta sa acumuleze informatii si abilitati care ii vor ajuta apoi, in viata reala, sa faca fata situatiilor de conflict. Jocurile de rol sunt supervizate de un moderator extern, expert al echipei proiectului si vizeaza sa ajute jucatorii sa exploreze moduri posibile de rezolvare a scenariului de conflict dat, fie singuri, fie prin implicarea unui mediator. Rolurile abuzatorilor, vicitimelor, spectatorilor si mediatorilor sunt jucate de catre elevi. Dupa fiecare joc de rol experientele sunt discutate in cadrul unei sesiuni de evaluare.

Trebuie subliniat faptul ca toate etapele jocului au loc intr-un mediu sigur, o platforma accesibila doar participantilor si administratorilor, elevii fiind protejati fata de intruziunea unei terte parti sau fata de orice risc legat de acest lucru.

In cursul anului 2008 au avut loc o serie de jocuri de rol in care s-au implicat 24 de elevi ai Liceului Teoretic Nicolae Titulescu Brasov, ai Colegiului National Dr. Ioan Mesota Brasov si ai Liceului Teoretic George Moroianu Sacele. Aceste activitati au dus la crearea si dezvoltarea abilitatilor de mediere si de rezolvare de conflicte. Beneficiile sunt cu atat mai importante, cu cat trebuie mentionat faptul ca in acest moment Romania, in ceea ce priveste medierea, se afla mult in urma altor tari europene, in care exista deja centre de mediere atat in scoli, cat si in afara acestora. Proiectul Avatar@school a atins un subiect sensibil si prea putin explorat in scolile noastre, iar abordarea este inovativa. Reactia elevilor a aratat ca jocurile de rol virtual au fost amuzante si un mod bun de a lucra asupra unor problemelor dificile privind violenta si intimidarea in scoli

Cu toate ca proiectul se incheie la data de 15 ianuarie 2009, platforma OpenSim ramane disponibila pentru o perioada de cel putin inca un an pentru orice scoala sau organizatie care doreste sa o utilizeze ca instrument de dezvoltare a abilitatilor de mediere. In acest scop, expertii romani din proiectul Avatar@School pot pune la dispozitia scolii/organizatiei interesate (la solicitarea acesteia) informatii legate de mediere si rezolvare de conflicte (un pachet de ghiduri de informare dezvoltate in cadrul proiectului), precum si instructiuni detaliate legate de accesarea si utilizarea mediului virtual.

Pentru mai multe informatii cu privire la proiect, puteti accesa site-ul www.avataratschool.eu sau trimite un mail pe adresa east@avataratschool.eu sau playwithus@avataratschool.eu

comenteaza acest subiect

nume:
e-mail:

text articol:


Revista Impreuna
download ultimul numar

user:

parola:




ultimul comentariu:

Barbu Dana
Buna ziua, sunt kinetoterapeut la CSEI brasov si as dori sa stiu cum pot intra in posesia acestei carti. Va multumesc anticipat. Cu stima Dana Barbu
Copilul si motricitatea - Gabriela Petrut Barbu

webmaster