home reviste membri intra in retea
                        
metode
arta plastica
terapia prin muzica
dans si miscare
dramaterapie
terapia prin joc
activitati conexe
metode de lucru
practicieni
opinia specialistilor
terapeuti / lucratori prin arte
diverse
discutii
povestiri
stiri din tara
link-uri utile
termeni de utilizare
evenimente
conferinte nationale
seminarii regionale
proiecte
schimb de experienta
Lideri Regionali
Centre Modele de Vizitat


Pentru vechea versiune a site-ului Impreuna click aici!

Socializare prin creatie

Mariana Indrie, Psihopedagog , Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva nr.1
- 2008-Jun-25 -
stiri din tara

Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva nr.1 Oradea a participat la competitia de granturi pentru dezvoltare scolara in urma careia a obtinut finantare pentru proiectul intitulat `Comoara din sufletul meu`. Obiectivul general al proiectului este socializarea unui numar de 123 elevi cu cerinte educative speciale de la CSEI nr.1, prin organizarea unor activitati instructiv- educative si recreative, in scoala si in afara ei, in perioada iulie- decembrie 2007.

Printre activitatile desfasurate in cadrul proiectului, cele cinci ateliere de creatie: muzica si dans, teatru, ecologie, arta si meserii si arta- decoratiuni completeaza o mare parte din proiect, desfasurandu-se pe o perioada de trei luni, din octombrie pana in decembrie 2007. Aici au fost implicati 70 de elevi, din ciclul primar si gimnazial, coordonati de cadre didactice specializate de la aceasta unitate Scolara si 9 elevi din Invatamantul de masa, de la Scoala cu clasele I-VIII George Cosbuc, Oradea.

Atelierul de arta-decoratiuni, si-a propus ca tema principala confectionarea si realizarea unor `comori`, urmarindu-se pastrarea traditiei populare, prin realizarea unor produse din lut, margele si lana. Din aceasta tema centrala, desprinzandu-se doua teme aplicative: `comoara din jurul meu` si `podoaba mea- comoara mea.

In cadrul acestui atelier de creatie, cei 16 elevi, coordonati de educator, Liliana Sarb, desfasoara activitati de decorare a unor obiecte utilitare (cutii, borcane, pahare), crearea de masti (animale), confectionarea unor obiecte din argila, fiecare elev implicandu-se in mod activ in realizarea si obtinerea unor lucrari deosebite.

Se urmareste, prin toate activitatile desfasurate, implicarea elevilor in activitati cu caracter practic in vederea reprofesionalizarii acestora, dobandirea unor noi tehnici de lucru specifice artei populare in vederea pastrarii traditiei, familiarizarea elevilor cu materiale noi de lucru: nuiele, sarma, margele si paiete si nu in ultimul rand, dezvoltarea gustului pentru frumos.

Ceea ce este important de remarcat este faptul ca, in urma acestor activitati, unul dintre elevi si-a exprimat optiunea de a confectiona in perspectiva cosuri: ``vreau sa fac cosuri din nuiele, nu este foarte greu, acum ca am invatat cum se fac`(spune Ionut).

Prin participarea la atelierele de creatie, elevii isi dezvolta abilitati de comunicare orala, de colaborare si relationare interpersonala, dobandesc deprinderi practice de lucru, vor putea sa-si cunoasca propriile abilitati si sa-si identifice diferentele ce pot exista in raportul dintre posibilitati si aspiratii si nu in ultimul rand, un element semnificativ obtinut de catre acestia va fi cresterea increderii in sine prin valorificarea potentialului individual.

Contact:

Email: maiaindrie@yahoo.com

comenteaza acest subiect

nume:
e-mail:

text articol:


GEORGIANA
lucrez la un centri de copii cu dizabilitati, m-ar interesa.......


Revista Impreuna
download ultimul numar

user:

parola:




ultimul comentariu:

Barbu Dana
Buna ziua, sunt kinetoterapeut la CSEI brasov si as dori sa stiu cum pot intra in posesia acestei carti. Va multumesc anticipat. Cu stima Dana Barbu
Copilul si motricitatea - Gabriela Petrut Barbu

webmaster